Svar: Sjekk spam mappen. Og slå på CAPTCHA på kontaktskjemaet.
Kvitteringsmeldinger fra kontaktskjema kan gå i spamfilteret. Og kan også blir forkastet, slik at meldingen ikke en gang kommer frem til spam mappen i e-postklienten.
På mottatte kvitteringmeldinger, merk meldingene som "ikke spam".
Logg inn i WIPSFor å øke autentisiteten til e-posten, så hjelper det å skru på CAPTCHA på kontaktskjemaet på nettsiden. Gjør følgende:
- Klikk på "kontollpanelet" (tannhjul øverst til høyre),
- Klikk på "Add-ons",
- Klikk på "Google reCAPTCHA". Følg veiviseren (https://www.google.com/recaptcha/admin). Her velger du reCAPTCHA v2, fyll inn domenenavnet. (f.eks seria.no)
Du får nå: Key, og Secret key. Kopier dem, og lim dem inn i WIPS i skjembildet du kom fra.
Gå nå tilbake til nettsiden på siden kontaktskjemaet ligger:
- Klikk på "Edit contact form",
- Klikk på "settings", skru på "Use captcha in contact form".
Automatisk sletting av kvitteringmeldingene:
- Kopien av meldinger, ligger på webserveren.
Dersom meldingen inneholder opplysninger som kan relateres til en person, så skal meldingen slettes iløpet av 6 måneder. - Slettingen kan automatiseres, se skjembildet under: